Vakanties.nl Klinkt bekend in de oren

Met enkel de naam en een concept op zak stoeit Vakanties.nl met de identiteit. Hoe bouw je een merk dat aan de ene kant bekend en betrouwbaar aanvoelt, maar anderzijds vernieuwend en jong kan zijn?

Vakanties.nl heeft de ambitie het grootste online reisbureau van Nederland te worden, datagedreven en met een sterke focus op innovatie. Binnen een paar jaar moet de website door iedere Nederlander gezien en gebruikt worden. Welke vormgeving hoort daar bij?

Met enkel de naam en een concept op zak stoeit Vakanties.nl met de identiteit. Hoe bouw je een merk dat aan de ene kant bekend en betrouwbaar aanvoelt, maar anderzijds vernieuwend en jong kan zijn?

Vakanties.nl heeft de ambitie het grootste online reisbureau van Nederland te worden, datagedreven en met een sterke focus op innovatie. Binnen een paar jaar moet de website door iedere Nederlander gezien en gebruikt worden. Welke vormgeving hoort daar bij?

Het resultaat

Voor Vakanties.nl ontwikkelden wij onder andere het logo en de huisstijl. Een opvallend beeldmerk dat betrouwbaarheid uitstraalt maar tegelijkertijd opgewekt een vakantiegevoel teweeg brengt. Direct eenvoudig toepasbaar op alle uitingen, op de website, het drukwerk en in de commercials op televisie.

Daarnaast is Okaia vaste partner van Vakanties.nl bij het ontwikkelen van ander materiaal. Zo vertaalden wij de huisstijl naar flyers, posters, social media templates, nieuwsbrieven en een reclamecampgne rond reistips voor de lancering op social media.

Willekeurig ander project