Vakanties.nl

Klinkt bekend in de oren

Vakanties.nl biedt een vernieuwde aanpak op het boeken van je vakantie. Tegenwoordig stelt iedereen makkelijk zelf een vakantie samen. Maar als er dan iets mis gaat, staat helemaal niemand voor je klaar. Dat kan anders, vindt vakanties.nl.

Vakanties.nl biedt een vernieuwde aanpak op het boeken van je vakantie. Tegenwoordig stelt iedereen makkelijk zelf een vakantie samen. Maar als er dan iets mis gaat, staat helemaal niemand voor je klaar. Dat kan anders, vindt vakanties.nl.

De vraag

Met enkel de naam en een concept op zak stoeit Vakanties.nl met de identiteit. Hoe bouw je een merk dat aan de ene kant bekend en betrouwbaar aanvoelt, maar anderzijds vernieuwend en jong kan zijn?

Vakanties.nl heeft de ambitie het grootste online reisbureau van Nederland te worden, datagedreven en met een sterke focus op innovatie. Binnen een paar jaar moet de website door iedere Nederlander gezien en gebruikt worden. Welke vormgeving hoort daar bij?

Het resultaat

We ontwikkelden een identiteit die vertrouwd aanvoelt en tegelijkertijd een opgewekt vakantiegevoel teweeg brengt. Zoals het gevoel van een vriend die je al jaren niet hebt gezien, maar meteen herkent. Direct en eenvoudig toepasbaar op alle uitingen. De felle kleuren en vrolijke vormen zijn doorgetrokken van de muren op kantoor tot aan de commercials op televisie.

Daarnaast is Okaia vaste partner van Vakanties.nl bij het ontwikkelen van ander materiaal. Zo vertaalden wij de huisstijl naar flyers, posters, social media templates, nieuwsbrieven en een reclamecampagne rond reistips voor de lancering op social media.

Willekeurig ander project