Rotterdam Ahoy

Als veelzijdige evenementenlocatie voelt Rotterdam Ahoy zich niet helemaal thuis in haar eigen website. Met jaarlijks meer dan 1.5 miljoen bezoekers is de website van Rotterdam Ahoy enorm belangrijk voor de organisatie. De huisstijl is naar wens, maar de website is te formeel en lastig om op te navigeren.

Webdesign
UX / UI design
Front-end development

De vraag

Rotterdam Ahoy wil dat de conversie wordt verhoogt. Daarnaast willen zij dat het gevoel van een bezoek aan Rotterdam Ahoy beter worden vertaald naar de website. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Het resultaat

Net als het effect van een sterke lichtshow bij een concert contrasteert de website met donkere en lichte kleuren. De evenementen springen van het scherm. Bezoekers worden aan de hand genomen in de zoektocht naar zijn/haar perfecte evenement. Meer donkere kleuren om dichter bij het gevoel van een bezoek aan Ahoy te staan. Duidelijke, opvallende buttons om de conversie te verhogen en veel grote foto’s om de uitstraling van verschillende evenementen te versterken.

Hoewel 80% van de websitebezoekers consument is, heeft de website Rotterdam Ahoy ook een belangrijke B2B functie. Niet alleen bezoekers moeten hier in een handomdraai de ervaring van hun leven vinden, maar ook de aanbieders van deze evenementen zoeken hier naar informatie. Door middel van duidelijk kleurgebruik wordt het zakelijke gedeelte afgescheiden van het consumentendeel. Zo ontstaat er nooit verwarring.